Pozvánka na aukci – Podpořte návrat plastiky Otto Gutfreunda na jeho původní místo na Škodově paláci

Aukce: pondělí, 18. 3. 2019 od 18 hod.

Místo konání: Artinbox Gallery, Perlová 3, Praha 1 – Staré město

Aukcí provedou: Jan Šefránka a Josef Vomáčka

Před-aukční výstava: 12. 3., 14. 3. 17. 3.,18. 3. vždy 15 – 18 hod., nebo po domluvě (tel. 777 748 433).

Aukce je otevřená široké veřejnosti.

Nabízená díla budou v cenových relacích od několika set po několik desítek tisíc korun.

Část výtěžku bude darováno na podporu repliky Gutfreundovy sochy.  Dražit můžete také prostřednictvím telefonu nebo on-line.

Svá díla do aukce věnovali profiloví autoři Artinbox Gallery a umělci spříznění s CNT. Dražená budou mj. díla těchto autorů:

Jiří Balcar, František Drtikol, Jiří Foltýn, Kurt Gebauer, Alexander Hackenschmied / Hammid, Jolana Havelková, Eva Heyd, Martina Chloupa, Václav Chochola, Jan Lukas, Pavel Mára, Eduard Ovčáček, Suzanne Pastor, Philla Primus, Daniel Pešta, Luboš Plný, George Radojčič, Jaroslav Rössler, Paulina Skavová, Jan Svoboda, Jan Švankmajer, Stanislav Tůma, Jitka a Květa Válovy, Anna Zemánková, Olbram Zoubek, Peter Župník

Elektronický katalog děl je k dispozici zde nebo ho také najdete na webu Artinbox Gallery a na facebookových stránkách CNT a galerie.

Pravidla aukce najdete zde.

Pro více informací kontaktujte:

Nadia Rovderová, Artinbox Gallery, nadia@artinbox.cz,  tel.: +777 748 433

Eva Heyd, Czech National Trust, eva@evaheyd.com, tel. : + 731836803

______________________________________________________________________

 

OSUD SOCHY

Kompozice pro atiku Škodova paláce v Praze (1925–1927) hraje v díle Otto Gutfreunda zásadní roli. Po skončení 1. světové války byl sochař oslovován pro veřejné zakázky, které vyžadovaly spíše dekorativní přístup k tvorbě, což autora odvádělo od možnosti volného vyjádření. Práce na plastice pro Škodovy závody pro Gutreunda představovala příležitost vymanit se z figurativního civilismu. Autor zvolil velice inovativní řešení čerpající z nadšení pro techniku a estetiku strojů za využití reálných předmětů.

60. léta se pro tuto mimořádnou sochařskou práci stala osudnými. Plastika byla sejmuta za účelem nutné renovace z důvodu poškozeného materiálu. Poté byla za nejasných okolností nedopatřením odvezena do sběrných surovin, odkud už se nikdy zpět nevrátila. 

Naší snahou je navrátit věrnou kopii slavné plastiky na její původní místo.